Alla inlägg under mars 2008

Av Gasoline - 6 mars 2008 10:13

1. Vädret utanför mitt fönster:

Soligt


2. Lyssnar på just nu:

Tven


3. I går gick jag och lade mig:

Efter Lost


4.  I dag vaknade jag:

Före sju


5.  Jag har på mig:

Svart stuprör, rövit halsterneck och en vit munkjacka


6.  Senaste person som ringde mig:

Pappa


7. Senaste person som jag ringde upp:

Tobbe Älsklingen


8. Senaste person som skickade sms till mig/ vad stod det:

Det va ifrån mamma som ville att ifall jag skulle låna hennes bil idag s¨å skulle jag köra ut soperna till tippen som låg i den.


9. Senaste person som jag skickade sms till/ vad skrev du:

Minns inte, det var ett tag sedan jag skickade sms och jag hade raderat min utkorg


10. Senaste vän jag addade på Facebook:

Har ingen facebook


11. Som addade dig:

jag hade ju ingen sa jag ju =P


12. Senaste person som mejlade mig:

Bengt i sthlm som skickade en historia, som vanligt


13. Senaste sajt som jag kollade på:

metro.se


14. Ska göra idag:

Jobba kväll


15. Bra eller dålig dag idag?

Antar att den blir ok


16. Har du varit kär?

Oja


17. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, tagit körkort tex.


18. Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga


19. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, men en gammal vän blev de


20. Känner du någon som blivit mördad?

Känner och känner, en av mammas gammla jobbarkompisar vart brutalt ihjälslagen med en stålbobb, seriöst alltså!


21. Vilka länder har du besökt?

Mallorca, men det är väl typ spanien? Iaf, det va något år sedan


22. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?

Ett eget hem och ett liv!


23. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?

Nyårsafton


24. Vad var din största framgång 2007?

Hade väl inga direkta framgångar


25. Största misstaget du gjort?

Finns nog många, men jag har mest skött mig.


26. Har du brytit någon ben i kroppen?

Jo, jag bröt nyckelbenet när jag var liten på bion, vart inknuffad i ett element på vägen ut ur salongen


27. Bästa köpet?

Köpte väl inget spec


28. Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder, tror jag. Även om jag inte spenderar så mycket pengar. Men just nu så går mycke pengar åt till bensin.


29. Har du gjort någon riktigt glad någon gång?

Självklart


30. Vilken är bästa låten genom tiderna?

Finns ju så många bra


31. Har du varit gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Vet inte, det går som en berg- och dalbana


32. Vad önskar du att du gjort mer i livet?

Varit mer som tonåring innans det var försent, vilket det va


33. Vad önskar du att du gjort mindre?

Rätt mycket


34. Favoritprogram på TV?

Simpsons, 2 ½ men, Lost och Desperate housewifes


35. Vad skulle du önska dig om du fick önska dig vad du ville?

Oändligt många önskningar


36. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Jodå, kanske de


37. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?

Grät, min dåvarande pojkvän försvann plötsligt och hans föräldrar vägrade berätta vart han var. Senare kom det fram att han satt i häktet pga lögner som hans utvecklingsstörda syskon (Dom va det på riktigt, utvecklingsstörda alltså) hade hittat på.


38. Vilken kändis var du mest sugen på?

Ingen alls


39. Senaste personen du övernattade hos?

Tobbe Älsklingen


40. Senaste personen du pussade?

Älsklingen 

Av Gasoline - 6 mars 2008 09:15

Satte nyss på tven och Montel på 3an hoppade igång, de snackar om mobbing, främst grov mobbing som får det att slå slint i skallen på "offret". Tex som Virginia Tech, där en pojke, Cho (eller något sådant) vart mobbad dagligen och tillslut fick det vara nog och han gjorde en massaker på skolan.

Jag tycker verkligen att det är tragiskt, all mobbing är tragisk. Vadför måste människor vara så elaka? Just nu snackar dom om Kolby, en kille som hade stora förväntningar inför fotbollslägret, men när han väl kom dit så vart han inkastad i duschen där dom sedan kissade på honom och kastade bollar mot honom. Dessutom tröck de in hanns huvud i väggen så han fick hjärnskakning och fick föras till sjukhus. Dessutom tappade han minnet, mindes inte sinna kamrater och kunde endast räkna till fem, dessutom så förlorade han känseln i vänster armen.

Jag vart själv mobbad i grundskolan och det är inget jag önskar NÅGON, inte änns dom som mobbade mig. Jag förstår bara inte hur mobbarna tänker, om dom inte har något vettigt/snällt att komma med kan dom väl lika görna låta bli?

Det är verkligen tragiskt att detta händer världen över, i våra skolor, på våra dagis, på våra jobb, i hemmet!


Av Gasoline - 5 mars 2008 13:03

Jag har skrivit det förr här på nätet och jag skriver det igen. Jag va nyss ute och sökte lite på nätet på ordet "raggare" och i princip det ända man kan läsa är att dom är sluskar, äckliga och vidriga, bränner däck, fjantar runt, alkoholister och gud vet vad va man kan läsa. Vilket jag vill säga är helt fel, den som säger så vet inte vad en raggare är, måste ha stött på någon fjortisraggare eller någon wannabe.

I dagens samhälle snackar vi mycket om att man inte ska dömma ut folk, att alla är lika mycket värda. Men i själva verket gör vi alltid allt tvärtt om. Att säga att alla som påstår sig vara raggare är äckliga är som att säga att alla med stora tuttar och blont hår är korkade och lättfotade. Eller bara för att man är utlänning så misshandlar man sin fru och gör inbrott. 

Är detta verkligen rättvist?

En brunett kan vara minst lika korkad och lättfotad och en svensk kan lika görna misshandla frun sin och göra inbrott. 

Men ja, jag får faktiskt erkänna att det finns svin till raggare, precis som med alla andra grupper.

Jag hoppas att ni förstår vad jag vill ha fram med detta.

Av Gasoline - 5 mars 2008 12:43

Jag håller just nu på att läsa en bok; Jag överlevde! Som är en av de överlevande judarna från andra världskriget, Mitek Grocher heter han. Har nästan läst halva boken nu. Han är inte världens bästa författare, men eftersom jag är intresserad av förintelsen och allt det där så är detta en bok för mig. 

När jag skrev att han inte va världens bästa författare så medande jag att han inte skriver boken som en vanlig bok, utan mer vad som kom upp i hans hjärnba just när han skrev. Det intressanta är att man får veta hans familjs bakgrund, hans reflektioner och en sann berättelse, istället för att sitta och läsa en bok av en författare som hittat på en historia utifrån fakta den har hittat. Denna kille berättar sin historia om vad han har varit med om.

Ännu har jag inte kommit till den delen där han hamnar i konsentrationslägret, men just nu lever han och hans, en gång så rika familj fattiga i gettot i Warszava och nazisterna är och härjar på gatorna för fullt.

Anledningen till att jag läser just denna bok är för att denna man var och hälsade på i min lillasysters skola och föreläste om detta, och då fick eleverna tillfälle att köpa hans bok.

Skriver mer om den när den är utläst. Och vad vi än gör, så får vi aldrig glömma vad som hänt!


Av Gasoline - 4 mars 2008 19:46

Om jag försvinner, så kanske ni hittar mig på denna sida: www.metrobloggen.se/keeponbopping

Av Gasoline - 3 mars 2008 18:05

Idag skulle jag ta min skrotbil och åka lånt in i skogen, jag skulle till en kille som jag höll på med för typ 3 månader sedan och hämta en film. När jag är inte änns halvvägs in i skogen, 30 km/h, så kommer en kurva, och den såg ut som alla andra kurvor jag hade åkt på påvägen dit - isblanka. Vet inte vad jag gjorde för fel i just den kurvan, men jag tappade fästet med bilen och kanade ner i diket, med hund i baksätet.

Shit, inte bra, tänker jag. Stänger av bilen, går ut och kollar hur det där vart. När jag satt inne i bilen såg det ju ut som att hela huven va mos. Men bilen hängde i princip i luften och ser oskadd ut, vilket min hund och jag oxå gjorde. Kollar om jag har täckning på mobilen så jag kan ringa min pojkvän eller han som jag va påväg till så dom kunbde komma och dra upp mig, men efter en stunds traskande inser jag att jag inte ska få någon täckning, blir rätt sur för att jag va så klantig att köra ner i diket men beslutar mig för att försöka backa upp ur diket, vilket fungerade.

Det syns inte att jag vart i diket med bilen, men bromsarna fungerar inte. Fick motorbromsa mig hela vägen dit och tillbaka sedan, förmodligen hål i en bromsslang.


SUCK

Av Gasoline - 3 mars 2008 12:12

Nu är det dags för premiär, tjejen med bensin i blodet träder fram. En tokig brunette med stor näsa =) Hoppas ni fortsätter att läsa min blogg.

Av Gasoline - 3 mars 2008 10:50

Vart man än vänder sig i affären så ser man en text som låter typ "Mindre socker" "Mindre fett". Ok, jag hajar. Jätte bra och äta mindre fett och socker, men detta börjar gå över styr. Finns det någonstanns i affären där man inte hittar sådanna produkter, utom vid godiset? Det är helt galet! Ska man inte kunna tänka på vad man äter utan att det ska behöva stå på paketen?

Sverige och svenska folket har tydligen fått socker- och fettmani helt enkelt. Och vad vissa inte har fattat är att man blir inte smalare för att man äter mindre socker, eller mindre fett. För att binda fett måste man ha socker och tvärtt om. Dessutom så blir man inte hälsosammare utav att äta nyttigare och inte röra på sig, men enligt media räcker det tydligen med nyttigare mat, som oftast inte alls är så nyttigt. 

Vad tycker igentligen ni om det här?  

Ovido - Quiz & Flashcards