Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Gasoline - 8 mars 2008 21:08

Jag blir så arg, vi sitter ett gäng i storarummet och kollar på melodifestivalen och plötsligt börjar mamma snacka om att jag ska börja betala hemma, igen. Och vad grundar hon det på, jo; Jag får studiebidrag och underhållsbidrag. WOT?! Hon är underhålls skyldig tills det att jag slutat plugga på gymnasiet, om jag inte jobbar. Nej, jag blir så arg utav att snacka om det. Dessutom satt Teresia och Dan i storarummet, Teresia som ska vara min bästa kompis satt och skrek på mig att jag skulle hålla käften och Dan satt "tänk på att vi har folk här". Jaha, så bara för att vi har folk här ska jag spela teater och kärringjäveln får helt plötsligt göra precis som hon vill?! Nej, idioter säger jag bara!

Jag blir så arg, Teresia som påstår sig vara min bästa kompis, tar alltid mammas försvar. Som här om dagen när jag kom hem och frågade om hon hade haft kul så satte hon igång och skrika på mig. Då sa hon "Det är väl inte så konstigt" och då började jag fundera på vad jag hade lyckats med den här gånger "Hon har varit uppe hela natten med den där killen", hon meade på att det inte var så konstigt att hon va grinig då hon kanske va trött, men att sätta igång och skrika utan anledning när jag försökte vara trevlig va det inga fel på. Blir så arg, bästa kompisar ska inte göra så. Eller när jag ska berätta om något, tex när jag är sur på mamma, så lyssnar hon inte. Men jag ska alltid lyssna om hennes bråk med hennes mor, och det är helt annorlunda då hennes mor är min svärmor!

Dessutom hor hon blivit så otroligt grinig sedan jag vart tillsammans med hennes bror. Jag förstår mig inte på henne helt plötsligt. Vadför håller hon på såhär?!

Ovido - Quiz & Flashcards