Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Gasoline - 17 mars 2008 20:20

Va ju ute och åkte lite idag, eftersom jag får låna älsklingens bil. Innan jag tänkte åka hem till mig stannade jag vid ICA för att handla lite käka, pasta och pasta sås. När jag kommer in på ICA sitter min syrras kompisar innan för dörren, och två iaf är medicinerade för damp och överaktivitet, varav en börjar och snacka med mig. "Har du pengar?" Ja, klart som fan att jag har pengar om jag går in på ICA, eller nej, det är ju faktiskt en affär som man fönstershopar i!? Pucko!
"har du en 5a att skänka mig" Nej, jag ska handla mat för minna pengar, inte skänka dom till någon snorunge!
"Har du en snus jag kan få?" Nej, jag snusar inte längre. "Men jag såg dig ju snusa sist" Ja, örtsnus, men har laggt av helt! Och så fortsatte han att tjata, tjata, tjata och tillslut plockade jag upp de jag fick tag på i fickorna för att överbevisa honom och så gick jag.


Kommer fram till kassan med min pasta och pastasås. "Kallar du det där mat, chips och dip!?" Höjar idioten lite längre bort. Jodå, om pasta och pastasås är chips och dip. Sedan frågade han om jag hade bilen med mig, och jag är dum som säger ja. Och så följde han och resten av fjortisgänget med mig ut i bilen och så va jag tvungen att skjutsa hem honom, gahhh!

Av Gasoline - 17 mars 2008 18:54

Ja, själv tycker jag, eftersom att jag som bor ute på landet och behöver åka bil då bussförbindelserna inte är dom bästa, att de ska sänka bensinskatterna, det är alldelles för dyrt! Tycker du oxå att det är dyrt? Ja, vad väntar du på då, skriv under!


http://www.bensinskatteuppror.se/ 

Av Gasoline - 17 mars 2008 18:45

Ja, nu snöar det igen hör uppe i Norrland, som Stockholmarna säger, eller nere i Stockholm som Norrlänningarna säger. Trodde att det va slut med det, men icke. Inte för att jag har emot snö, men jag hade faktiskt börjat längtat efter sommaren, vilket är ovanligt då jag aldrig gillat sommaren förut.

Av Gasoline - 17 mars 2008 14:11

Ja, några utav er vet ju att jag beställde en mobil från netsuperstore.se för ja, ungefär 3 veckor sedan och fick tillbaka ett mail där det stod att den va restnoterad och jag mailade och frågade när jag kunde tänkas få den.

Men eftersom veckorna har gått, jag har betalat in och inte hört något ifrån dom så ringde jag och frågade vart den hade tagit vägen. Då svarade dom mig att den hade sluta sålts, men vadför i helvete säger dom inte det för, och vadför har dom fortfarande kvar den som säljningsobjekt?!

Jag kan tyvärr inte säga mer än IDIOTER!!

Av Gasoline - 17 mars 2008 08:36

I Lördags hade vi ES sista föreställningen på våran EGEN musikal Cotton Club (dock va namnet snott och låtarna, men manuset skrev vi själva). Skönt att det är över då vi får tillbaka våran fritid, senaste veckan har jag varit i skolan från 7 på morgonen till 11 på kvällen. Men ack så jobbigt det kommer att bli att sätta sig bakom skolbänken.


Efter sista föreställningen hade vi förfest i omklädningsrummen i gympasalen. Efteråt gick vi till spitfire, då en lärare hade fixat så att dom tog leg. i baren istället, på så sätt skulle alla komma in. Dansade som vanligt, hade jätte kul, va lagom full. Vid 1, när baren stängde, kom älsklingen och hämtade mig och några till. Han körde väldigt snabbt och det vart väldigt guppigt, och jag vart åksjuk och spydde, inte i bilen som tur va, men på ena min arm och utanför bilen =P


Festa men ES måste man göra om, även med lärarna, för fan vad jag hade kul!

Dessutom ska jag få låna en av älsklingens bilar, skoj =) Eller ja, jag ska få köra den tills han har fått den såld. Yes, jag har en bil och åka i igen =)



Ovido - Quiz & Flashcards