Alla inlägg under november 2007

Av Gasoline - 29 november 2007 17:42

Är det bara jag här inne som saknar den funktionen, "slumpa inlägg"? Den fanns här förut och gjorde det så mycket roligare och enklare att läsa andras inlägg. Jag har iaf mailat sidskaparen om detta, får se vad jag får för svar..

Av Gasoline - 29 november 2007 15:57

Text från en rockabilly låt som jag tycker är rätt kul, läs hela får ni se ;)


Hey man, did you see that doll in that big green car?
Well I saw my baby just the other day
In a big green car on the wide highway
I saw my baby with another man
A great big guy with quite a tan
I saw my baby but what did I do
Just a-walkin' around and singin' the blues
I saw my baby, yeah, my good baby
I saw my baby, in a big green car on the wide highway

Well my dad got home from the office at eight
He looked at me and said what do you say
You look kinda pale and you look kinda blue
What in the world is a-wrong with you
I said now dad, I think it's time
That I told someone what's on my mind
I saw my baby, yeah, my good baby
I saw my baby, in a big green car on the wide highway

Well my dad was laughin' when he looked my way
He said, in case you've forgotten, it's your birthday
I bought you a car and it's big and green
It's the prettiest thing that you ever did see
I took it to your baby's and I put it away
The guy that was drivin' was your uncle Jay
That was your baby, yeah, your good baby
That was your baby, in a big green car on the wide highway

Av Gasoline - 29 november 2007 14:57

Ja, nu börjar det bli helg igen och min åldersnojja har börjat.. Blir så nojjig över att jag inte ska hinna med att göra alla tonårsprylar medans jag kan, då jag började med sådant rätt sent pga att jag va tillsammans med äldre killar.


Har funderingar på att åka ner till märsta. Försöker få tag på någon kompis som vill festa med mig. Ska oxå träffa släkt och vänner..

Pjo sticker iväg längt härefrån och ska jaga, usch vad tråkig han är, allt kretsar kringa jakten!


Igår kom han ju och hämtade mig. Då frågade han ifall jag skulle ligga med någon i helgen, förstår inte riktigt vadför han frågade det och fick heller aldrig något riktigt bra svar på vadför han frågade. "Nej, det ska jag inte. Vadför leta reda på något nytt när det är så lätt att få dig i säng?! Ska du ligga med någon annan i helgen eller?" Han sa nej, men jag misstänker att han gör det. Hoppas han berättar det i sådant fall. Sedan sa han "Du vet ju att din kusin snackar med min halvsyrra på msn?" Mmm... "Och det finns inget du vill berätta för mig?" Jag vart livrädd att min kusin hade skvallrat om den där killen jag strulade med (låg med, men det vet hon inte).. Men han dummade sig bara, som tur va!


Hade utveklingssamtal idag, det gick rätt ok. Närvaron va bra mycket bättre nu än förra året! Betygen va väl sådär, men helt ok..


"Hush my love now don’t you cry
Everything will be all right
Close your eyes and drift in dream
Rest in peaceful sleep"
- Creed (Lullaby)

Av Gasoline - 28 november 2007 19:55

Igår va jag iväg till Örebro och klippte mig, det syns ingen skillnad, blev bara klippt på längden då mitt hår va extremt slitet. Sedan köpte jag en jacka utav en tjej på blocket. Det va inte den bästa, men den får duga. Trodde att jag skulle få en pjo fri dag, men när jag låg och tog en powernap innan Desperate house wife ringde han och sa att han stod utanför och ville ha med mig hem. Så jag kastade mig ut till honom, missade halva pogramet!


Efter pogramet gick vi och lade oss och då snackade vi. Han sa att jag va "en snäll kompis".. Ja, det tycker han ju för fan om S oxå.. Gahh, tycker absolut inte att vi är kompisar utan något mer, men fan inte heller tillsammans. KK kanske? Sedan sa jag åt honom att berätta om han höll på med någon annan och att jag inte skulle bli arg "men om jag berättar vill du ju inte träffa mig" va hans komentar. Jag sa att jag ville bara veta vart jag hade honom och att jag visste skulle träffa honom mer iaf.


På natten drömde jag hemska saker som vanligt när jag sover där, fast denna gång handlade det inte om spöken! Utan att han höll på med någon annan, S! Och jag vart skit förbannad för att han inte berättat. Helt seriöst, jag skulle inte bli arg om han berättade, men om jag fick reda på det på något annat sätt skulle jag bli grinig. Jag lovar er, jag är inte kär i honom, jag är bara desperat!


Vaknade iaf arg, kila iväg till skolan. Idag skulle han hjälpa sin syrra att flytta så jag får sova hemma. Han ringder mig när jag är påväg och säger att ifall de blir klara i tid så kommer han och rövar bort mig. Jag vet inte riktigt vad jag hoppas på, det va ju trotts allt ett tag sedan jag sov hemma.


Jag och the har pluggat i 3 timmar idag, visst är vi duktiga?!


Han ringde nyss och frågade ifall jag ville bli hämtad. Men jag är osäker, jag saknar min säng! Aja, vi får väl se imöra.


"De som har stora fötter står stadigt på jorden. De som har små fötter har jävligt bra balans!" - Okänd


Av Gasoline - 26 november 2007 15:34

Nu är kärringen igång igen. Jag stod och strök minna gardiner och min yngre syster kom hem från skolan. Då sätter dom igång och bråkar det första dom gör! Och som vanligt blir jag indragen, även fast jag inte änns gör något, bara för att jag finns i närheten! Hon är arg på min syrra men börjar sedan och racka ner på mig, säga att jag är värdelös, korkad och värdens sämst unge. Ja, det är ju just snällt! Jag stod för i helvete och strök gardiner!


Strök klart fort som fan, satte upp gradinerna, utan att säga något och inga mothugg. Då hör jag hur min syster skriker i köket, ja, då har hon (behöveigt ibland, men man slåss inte!) fått sig en hörvel och jag hör hur en annan kommer. Fy fan vad jag hatar den där kärringen. Jag hoppas hon försvinner snart! Hon ska fan jämt bråka om hon inte sover.


Finns inget jag gillar med mitt hem mer än min katt och min hund här hemma. Mitt rum är väl en rellativ trygghet, men jag gillar det inte! Hatar lägenheten, platsen den är på, grannarna, folket som är i den, duschen och vatten systemet, lyhörheten. Nej, usch, fy fan!


Och som att det inte vore nog!; Tog nyss en paus, för pjo ringde. Tror ni inte på fan att kärringjäveln kommer in och skriker om att jag har "ställt en tom skål ute i stora rummet. Tack ska du ha, fan vad du är egotrippad. Ungjävlen!". Ja, jag hade käkat lite salta pinnar och lämmnat några kvar, men de sket väl hon i, dessutom, hur fan kan jag vara ungjävel när jag om 2 månader är myndig? Hon är så himla onödig! Det ända som fattas är att syrran kommer in hit och drygar sig/är stöddig och att pappa kommer och är skitfull, odräglig och allmänt dum.

Minna problem är inte som många andra ungdommars problem, som ni kanske fattat om ni läser detta. Synd bara att soc inte tar mig på allvar. Jag bara längtar till jag kan flytta hemifrån igen, det va så bra på den tiden jag slapp vara i mitt föräldrahem. Funderar på att hoppa av skolan för att jobba, bara för att komma hemifrån. Men det vore dumt, med tanke på att det är svårt att få jobb utan utbildning. Men min utbildning går ju inte direkt bra =(

Pjo frågade om han fick hämta mig lite senare, jag svarade att jag inte visste. Han kände sig oxå lite deppig..


Vadför är allt så jävla skit just nu? Hoppas att även detta kan föra något gott med sig..


" Snälla förklara, att solen trots moln alltid går upp.
Jag vill höra en saga, jag vill tro på ditt ord, andas din luft.
Och jag vill finnas där för dej, när du faller.
I fallet och fångar upp dej."
- Snälla förklara (Charta 77)



Av Gasoline - 26 november 2007 14:13

And so another journey has come to an end
Another moment passed that will not, will not, come again
Resting in the shade of oak, so it has always been
And its true that I'll miss you but I'll see, I'll see you again
I'll see you again

Embrace this joy, this pain
Don't miss this chance, it will not come again
You mean more than you may ever know
Don't linger where the moss slowly grows

There are so many things I wish I could've said
It might not have changed your mind but sometimes we just need hope alleged
Above the mountain shadow, the sunset dimly glows
The oaks will look down on our heads forever and our dreams will be no more
We should not ever let them go!

Embrace this joy, this pain
Don't miss this chance, it will not come again
You mean more than you may ever know
Don't linger where the moss slowly grows

I remember those summers stretched on without end
Future comes so loudly and the oaks, the oaks were silent then
Silence forever, conversations in my head
Might not have changed your mind but if we'd spoken,
Here's what I'd have said,
Here's what I would've said:
Embrace this joy,this pain
Don't miss this chance it will not come again
You mean more than you may ever know
Don't linger-where the moss slowly grows

Av Gasoline - 26 november 2007 12:25

På lördagen, lite senare på dagen, så åkte jag iväg till pjo, för mor och far skulle äta på kina resturang och jag fick inte förlja med.

Vi kollade på tv en stund, sedan drog vi in till linde för att handla. Som vanligt snackade han i telefon i princip hela tiden. Sedan åt vi pizza och åkte senare iväg till hans kusin för att umgås lite. Där satt vi oxå och kollade på tv, samt käkade lite smått. Klockan vart mycket och pjo satte igång och gubbsov (somna till i fotöljen) och jag va trött som ett as men ville inte ta en tupplur hos någon jag nyss träffat, så jag satt i princip och tvingade upp ögonlocken och hoppades på att vi snart skulle åka hem.

Jag sa föresten en rolig sak som hans kusin och hans tjej skrattade åt. Såhär sa jag till pjo "Sluta gubbsov! Min morfar brukar oxå sitta och såva sådär.." Haha! För en gångs skull skrattade någon med mig och inte åt mig!


På lördagen stack han iväg och jagade, vad annars?! Kom hem och vi gjorde iordning lite mat. Sedan satte han igång och snacka i telefon igen, och vad snackar hon om, jakt!? Jag är så trätt på jakt snack så jag skulle kunna spy!Då ringde jag the och snackade med henne en kvart, de 5 sista mintrarna så la pjo på luren och jag tänkte snacka lite extra länge för att visa honom hur kul det är när någon sitter och babblar i telefon hela tiden. Men när jag lägger på så ringer han upp en kompis och snackar mer i telefon, närmare bestämmt en hel jävla halvtimme! Blir grinig och går och lägger mig, och det vart vårt första "stora bråk", även om det inte va så stort! För när han kom upp och lade sig så diskuterade vi, och han diskuterade som att han hade huvudet under armen!


Eftersom jag tycker citat är skoj så ska jag börja skriva ett citat längst ner i inlägget när jag orkar och har tids. Citatet kan vara hämtat från vad som helst, jag skriver nog vart jag fått det ifrån.


"We both lie silently still in the dead of the night.

Although we both lie close together we feel
miles apart inside.

Was it something I said or something I did?"  - Every rose has its thorn (Poison)

Av Gasoline - 26 november 2007 11:40

Öppna din famn för ombyten/förändringar,
men släpp inte på dina värderingar...


------------------------------


Tro på människor, men lås alltid din bil...

------------------------------


Le när du svarar i telefon,

den som ringer hör att du ler 


------------------------------


Kom ihåg att tystnad ibland är bästa svaret...


------------------------------


När du upptäcker att du gjort fel,

rätta till det genast...


------------------------------


Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap...


------------------------------


Om någon ställer en fråga som du inte vill svara på,

le och fråga istället: 'Varför vill du veta det?'


------------------------------


Tala långsamt men tänk snabbt...


------------------------------


När du säger: 'Jag älskar dig', säg det på riktigt


------------------------------


Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får
och sov inte så mycket som du skulle vilja...






 

Ovido - Quiz & Flashcards