Alla inlägg under december 2007

Av Gasoline - 31 december 2007 14:32

Tio första

Första bästa kompis: Fwr

Första bil: Volvo 142 okörbar ;) 

Första kärlek: Kwa

Första husdjur: Kanin

Första semester: Utanför Norden? Mallorca 

Första jobb: Ritade 3or på cementpåsar

Första köpta skiva: Absolut musik, någon av dom

Första riktiga kärlek: Vadå riktiga? Min andra stora kärlek som varade länge va jgi

Första piercing: Öronen

Första konsert: Super natural. Ja, jag har varit en riktig fjolla


Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Kola likör

Senaste bilfärd: Hem från min systers stödfamilj

Senaste filmen du såg: Minns inte

Senaste ringda telefonsamtal: Mor

Senaste bubbelbadet: Länge sedan 

Senaste spelade cd: Jukebox

Senaste kyss: Någon vecka sedan

Senaste gången du grät: Inte länge sedan

Senaste måltiden: Imorse


Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Ja

Blivit arresterad: Nej, men polisen har tagit min sprit

Blivit kär vid första ögonkastet: Ja

Fastnat med blicken i någons urringning: Tro det eller ej, ja..

Fått ditt hjärta krossat: Ja

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja

Haft ett one night stand: Ja

Busringt till någon: Ja


Sex saker du gjort idag

1. Sovit

2. Klippt tånaglarna 

3. Rakat bena

4. Kollat på tv 

5. Ätit ur en paradis ask

6. Bajsat


Fem favoritsaker utan rangordning

1. Rockabilly

2. Jänkare

3. Snälla människor 

4. Lagomt mycke folk

5. Mat


Fyra personer du kan berätta allt för

Bara mig själv. Men the och mor vet mycket


Tre val

Blått eller rött?

Sommar eller vinter?

Choklad eller chips? (beror lite på humör)


Två saker att göra innan du dör

1. Bo på något annat ställe och framförallt flytta hemifrån

2. Resa


En sak du ångrar

Att jag inte gick upp till farmors hus när jag tänkte göra det. På natten brann huset och farmor va i det. Jag kunde ha räddat hennes liv!

Av Gasoline - 31 december 2007 13:06

Nu tycker jag att vi ska hålla tummarna för att det inte blir allt för mycke supande bland mindreåriga den här nyårsafton, inga bränder, ingen som gör illa sig och framför allt inga djur som blir skrämda av raketerna. Jag tycker iaf att detta låter rimligt, ja, man kan ju hoppas iaf.


Gott nytt år en gång till 

Av Gasoline - 31 december 2007 12:51

Gott nytt år alla. Hoppas ni har haft det ett trevligt år, vissa har och vissa inte. Men hoppas kan man ju alltid göra =) Någon som ska lägga av några nyårslöften kanske?

Av Gasoline - 30 december 2007 12:52

Jag hämtade min syrra som sagt igår, fick rida en stund och så åkte vi hem. Väl hemma så åkte jag och mor iväg till en av hennes polare för att hämta dricka =)

När vi kom hem igen hörde jag hur the och dwa bråkar som två idioter, dom bråkar fan alltid! Gjorde iordning mat och så kom the ner och käkade med mig. Sedan kollade vi på tv en stund och senare provade vi en ny rockabilly frisyr på varandra.


Senare gick jag ut med the och dwa och smälde lite smällare, vi hade skoj. the kastade upp en visslare i luften och dom vet man ej vart dom hamnar då (SMURTO!!!), och så klart kom den rakt emot mig, for mellan bena och smällde 3 meter bakom mig. Jag vart lite skraj, faktiskt! 



Av Gasoline - 30 december 2007 12:06

Igår va det en lugn dag. Kollade på tv med the, bakade kladdkaka och lite så. Senare fram mot natten drog vi upp till tho och kollade på tv med honom, och senare kom the bror dit. Vi gjorde lite frisyrer på varandra, jag och the.


Ska hämta syrran hos sin stödfamilj idag, mer har jag inte planerat. Stackars jao, jag vet inte vad jag har gjort för fel, för han ringer till mig hela tiden och det verkar som att han tror att det kommer bli något mellan oss. Jag har aldrig flirtat med honom och kommer nog inte göra heller (Vad jag kanske kommer att göra på fyllan om jag träffar honom vet jag ju ej). Han är snäll, go och har allt jag vill ha hos en kille. Men han är nog lite för snäll, och inte spec snygg. Utseendet brukar inte spela någon roll, men nu gör det de. Hur som hellst, han ringde mig inatt och ville att vi skulle hitta på något idag, men det blir nog inte så, då jag ska åka och hämta min syster.

Av Gasoline - 29 december 2007 12:07

Oj oj oj.. Igår skulle jag, the, dwa och tho spela ölspelet. Jag körde med sprit och de med öl. Om man skulle ta en klunk fick jag ta de och dom två. Det va ju ett kul spel, men pissfull vart jag! Jag hade tydligen var upp till tho och sagt att jag älskade honom och bla bla bla.. Sedan kom jag ner och skulle duscha, jag minns att vattnet va hett och att jag skollade mig och vart ledsen, då började snedfyllan!


Jag hade suttit i badkarlet och bölat och sagt att jag va prostituerad för att få ihop pengar till mat åt min familj och mamma hade träffat en ny karl som inte va nå snäll mot mig tydligen. Nej, oj oj oj. Inte bra! Sedan slutade det med att the som jobbar på ålderdomshem fick ta hand om mig, duscha klart mig och lägga mig. Stackaren. Jag skickade ett meddelande när jag vaknade och bad om förlåtelse.


Ja, så vad har jag lärt mig utav det här? Spela aldrig mer ölspelet om det inte är svagdricka du dricker!!

Av Gasoline - 28 december 2007 11:44

Satt här och funderade. Snart är det ett helt år sedan mitt ex "försvann". Två dagar innan min födelsedag försvann han, han svarade inte på mobilen eller något. Jag ringde dagen efter till hans föräldrar och frågade om dom visste vart han va. Det visste dom men vägrade berätta.


Detta va bland de jobbigaste jag har varit med om. De ringde upp mig senare på kvällen och sa att han satt i fängelset för övergrepp på sinna två yngre syskon, som för den delen va utvecklingsstörda. Detta va ju inte sant, övergreppen, men att han satt häktad va sant.

Hans ena syster hade ljugit om det för sin lärare och läraren hade trott henne och anmälde det. När anmälan gjordes hakade den andra systern på och i förhören hörde man att läraren satt och tvingade dom att säga saker som dom inte ville säga, dvs att historien vart påspädd! Senare samma dag kom polisen och hämtade mitt ex.


De lyckades förstöra hela min födelsedag oxå. När jag satt och fikade med min släkt ringde de och beklagade sig och hur ledsna dom va över att han satt häktad och allt. Men funderade inte på hur jag mådde, det va ju ändå min pojkvän. Varje natt tills natten efter alla hjärans dag grät jag mig till sömns. Alla minna kompisar frågade mig vart min pojkvän va och jag fick inte heller berätta det, det va skit jobbigt rent utav sagt! Och ständigt ringde hans mor och grät i telefon och beklagade sig och sa att hon mådde skit, inte 'änns en tanke på hur jag mådde. Det va ju ändå så inte minna barn som hade ställt till med detta, utan hennes!


Alla hjärtans dag va skit! Vill inte änns minnas. Låste in mig på mitt rum och gjorde inte ett skit, jag ville inte änns tänka.


Dagen han fick komma hem åkte han raka vägen hem till mig, inte till hans mor eller sin egen lägenhet. Minns den dagen, jag hade saknat honom så himla mycket. Så mycket att jag till och med hade en tröja som han andvänt men inte hunnit tvättat i min säng som jag kramade på natten. Jag hade nästan glömt hur han lät, hur han va, hur han såg ut. Konstigt igentligen, då han va borta i lite över 2 veckor bara. Men vi hade ju varken setts eller pratat under den tiden.


Allt va frid och fröjd igen. Men hans syskon hamnade på fosterhem och hans föräldrar brydde sig mer om syskonen än om sin son. Dom sket väl i att han va hemma, nu när dom hade "förlorat" sinna två ögonstenar. Dom satt jämt och sa att dom saknade dom (vilket va förstårligt) och att dom ville ha hem dom för dom hade ju inte gjort något fel (Inte förstårligt).. Jag blev så arg, min pojkvän va den som skulle behövt uppmärksamhet när han kom hem, men det fick hans syskon istället, dom som hade ställt till med alltihopa. Sedan vart föräldrarna arga på honom när han sa att han inte ville se dom något mer och att han hatade dom, dom förstod inte lixom, tror inte att dom förstår det än idag.


Kännde att minna känslor inte va som förr efter detta, jag hade helt tappas suget. Vi va tillsammans tills sommarns slut, och så orkade jag inte längre. Och efter detta har jag inte gillat utvecklingsstörda! Förr tyckte jag att dom va lika mycket värda som oss, men har efter denna händelse ändrat min uppfattning.


Kom in på detta då jag satt och tänkte på honom idag, hur otroligt orättvist behandlad han och hans äldre syrra har blivit. Sorjligt att föräldrar kan göra så mot sinna barn!


Hans syrra hade blivit slagen utav sin far (hans far oxå) och därför anmälde hon detta. Han va skyldig och det ansåg domstolen oxå. Efter det så vägrar han att snacka med henne. Visst är det lite roligt; När hans NORMALA dotter säger sanningen till polisen så blir hon bortstött men när hans UTVECKLINGSSTÖRDA döttrar ljuger ihop en våldtäckt på hans son så gör han inget annat än att älskar dom mer..


Fy fan vad jag hatar hans föräldrar.


Och såhär efter det att vi gjort slut så har dom satt igång att ljuga ihop grejer om mig för att såra honom. Någon vecka efter att jag gjort slut så får jag ett meddelande från honom "Vad i helvete håller du på med? Mamma såg dig. Gick det så snabbt för dig att glömma mig?!" Jag ringde upp och frågade vad i helvete HAN höll på med! Då sa han att hans mor hade sett mig stå på byn och hånglat med en kille. Det roliga va att jag hade inte änns kramat en kille efter det att vi hade gjort slut. Nej, usch. Vi vart rätt osams, båda va rätt fulla när vi snackade i telefon och han har hett temprament.

Jag ringde veckan efter, jag hade festat och jag och mamma hade blivit osams, hon kastade ut mig och ville ha någon att snacka med. Rinde honom igen och han skrek i luren att jag va en hora och att jag kunde dra åt helvete.


Men nu är vi kompisar igen, och jag gillar honom fortfarande otroligt mycket, men inte på samma sätt. Stackars pojk, han kan inte ha det lätt med sådanna föräldrar.



Av Gasoline - 28 december 2007 11:30

Åkte iväg till jobbet kl 8 imorse. När jag kommer till jobbet börjas det med städning, vi va 3 st som skulle städa en simhall. Vi skulle hjälpas åt, jag antar att det va de som va ideen. Jag spolade av golvet, satte i påsar i sopkorgarna, plockade upop och ner mattorna ifrån golvet samt la för gallret på avloppen. Medans jag gjorde det stack de andra latkorvarna och fikade medans jag gjorde jobbet. Den ena sprutade på avkalkningsmedel på väggarna i duschen och den andra tog bort sop-påsarna och putsade några fönster. Tror ni att jag är arg eller, och till på köpet tycker dom att jag är lat!? 


Vi kom ner till backen och skulle preparera liftspåret, men insåg ganska snabbt att det va rätt meningslöst. Så idag jobbade jag 2 timmar och så fick vi stäånga igen backen, finns ju ingen snö. Öppnar förhoppningsvis till på tisdag, då har det varit kallt i 2 dagar och vi ska ha hunnit att spruta snö då. För som det ser ut nu så kan vi varken spruta snö, köra med pistmaskinen i backen eller något annat sådant.


"När två mäni ett företag alltid är ense är den ena av dem onödig" William Wrigley Jr

Ovido - Quiz & Flashcards