Alla inlägg under september 2008

Av Gasoline - 15 september 2008 10:08

Igår red jag igen, denna gång i paddock så att jag kunde leka lite mer. Knall, hästen, va inte alls på det där snälla humöret som han var på sist, men det gick skapligt ändå. Eller ja, förutom att han sparkade bak ut och jag fick grymt ont i ryggen, men det visste jag ju om sedan innan att jag kunde få.


Jag är så glad att jag har en underbar kompis som till på köpet har en konstig häst =P Dessutom tror hon att rondellen ska käka upp henne i garaget!


Av Gasoline - 14 september 2008 14:28

"Du ska vara ute om en månad" De orden och mer där till sa mor min till mig idag, hon vill att jag ska flytta ut ur mitt rum. 
Hon säger att det kostar pengar för henne att jag tar upp ett rum. Lizze ska ha rummet, som har ett större rum hos pappa i samma hus och som delar ett annat rum med min mor. Vadför ska alltid hon ha det så bra? Vart ska jag ta vägen då om jag och Tobbe gör slut? Och hur ska jag kunna flytta ihop med någon som jag inte får flytta ihop med? Hon anser dessutom att jag ska betala för att bo hemma, men vad är det mer exakt jag ska betala för? Jag kostar inte ett öre för henne, för den som ser till att jag får mat är Tobbe! Alltså borde det va hon som ger Tobbe pengar, eftersom att det är hon som är försörjningspliktig! Men allt för att få pengar, eftersom hon inte kan hushålla med sinna egna, jag vägrar!, hon ska vara glad att hon kommer undan så billigt som hon gör igentligen.


Jag kan slå vad om att SOC skulle vara på mig sida, för enligt lag är hon försörjningspliktig tills den dagen jag fyllt 21 eller gått ut skolan. Men enlig hon så säger soc att jag ska ge alla bidrag jag får till henne, även om hon förnekar det så har hon sagt det mer än en gång! Det är ju sjuk! Mitt studiebidra går jag för att jag ska kunna köpa studiematerial såsom stränar, böcker och pengar. Underhållet får jag så jag kan köpa kläder och annat, maten ska hon fortfarande stå med! Och på den tden när jag åt hemma så köpte jag dessutom hem mat då och då, för det är väl inte jag som ska försörja hela hushållet?!


Jag blir bara så ledsen och besviken på min mor, jag berättade för far att hon hade kastat ut mig och då säger hon till mig att jag är självisk och bara tänker på mig själv. Vadå tänker på mig själv?! Jag har rätt att bo hemma! Vadför kan inte jag få ha kvar den enda saken som är BARA MITT? Jag har inget annat som är mitt. Dessutom har pappa okuperat mitt rum sedan han började dricka nu sist, och han kom nyss ut ur mitt rum. Tror ni han änns kunde städa som tack? Knappast, dessutom har han legat sönder min bäddmadrass för att han är för lat för att lägga rätt den efter sig.

Och dessutom säger hon nu oxå att jag är det elakaste som går i ett par skor. Ska en mor verkligen säga så om sitt barn? En dag kommer jag verkligen göra något som jag kommer att ångra, på ett eller annat sätt. Jag önskar att mamma kunde tycka om mig lite mer!


En annan anledning till att hon vill att jag ska ut ur rummet som är lika stor som en garderob är att jag aldrig är hemma säger hon. Nej, jag är ju hem i princip varje dag och kollar min mail och umgås med dom när dom är hemma och vakna. Hur ofta är hon och hälsar på mig när jag är hos Tobbe? Det kanske inte är så konstigt att jag inte är hemma oftare när det alltid blir bråka när jag kommer hem, antingen är det om att jag ska ut ur rummet eller att jag är elak, eller så försöker pappa kasta ut mig ur en lägenhet som inte änns är hans!


Vad du än säger mamma så är detta sanningen, vare sig du vill inse det eller ej!



Av Gasoline - 11 september 2008 19:23

För er som känner mig så vet ni ju att gå i skolan och plugga inte är min bästa sida, men i år har jag verkligen skötit mig hittils, har varit sjuk alla gånger förutom en när jag sjukanmält mig, har inte skolkat och har gjort alla läxorna. Det känns som att jag orkar fixa detta iår, jag hoppas att den här känslan kommer att hålla i sig.


Nu i 3an har ju vi estetare ett projektarbete, jag har valt att fota, trotts att jag aldrig har tagit någon kurs i de. De ska blir så kul =)

Av Gasoline - 11 september 2008 19:22

I någon dag nu har jag känt mig stel i kroppen och då har jag tänkt att det känns som att jag börjar bli gammal; stel i kroppen, ont i ryggen, dåligt minne osv. Men vid närmare eftertanke, som jag gjorde i morse, så kom jag på att det bara va i bena jag va stel och det fick mig att fundera... ---> Jag red ju Jeffes häst i måndags, jag hade träningsvärk!


Så tokigt det kan bli!

Av Gasoline - 7 september 2008 15:37

Nu va det ett tag sedan jag va in och bloggade.

Förra helgen va jag till Ludvika och köpte mitt efterlängtade spel, spelets namn förblir hemligt. Jag hade med mig mor min och på nätet stod det att det skulle kosta 199 kr, men när jag väl va i affären stod det 299 kr, då ag inter har så gott ställt så spelar det roll! Men mor sa till om det i kassan och jag fick det för 199 kr iaf.


Nu i helgen va jag på fest hos Moritz, han fyllde år och hela byn vabjuden, dock va det inte så mycket folk. Sedan har jag varit lite i garaget och möte med klubben ägde rum i fredags, alltid lika kul.


Och för ett tag sedan, ett bra tag sedan, skerv jag ett inlägg om partybussen bla bla bla, idag fick jag en kommentar ifrån dom, kul =)  


För övrigt så har det inte hänt mycke som är skriv värt.

Ovido - Quiz & Flashcards