Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Gasoline - 3 mars 2008 18:05

Idag skulle jag ta min skrotbil och åka lånt in i skogen, jag skulle till en kille som jag höll på med för typ 3 månader sedan och hämta en film. När jag är inte änns halvvägs in i skogen, 30 km/h, så kommer en kurva, och den såg ut som alla andra kurvor jag hade åkt på påvägen dit - isblanka. Vet inte vad jag gjorde för fel i just den kurvan, men jag tappade fästet med bilen och kanade ner i diket, med hund i baksätet.

Shit, inte bra, tänker jag. Stänger av bilen, går ut och kollar hur det där vart. När jag satt inne i bilen såg det ju ut som att hela huven va mos. Men bilen hängde i princip i luften och ser oskadd ut, vilket min hund och jag oxå gjorde. Kollar om jag har täckning på mobilen så jag kan ringa min pojkvän eller han som jag va påväg till så dom kunbde komma och dra upp mig, men efter en stunds traskande inser jag att jag inte ska få någon täckning, blir rätt sur för att jag va så klantig att köra ner i diket men beslutar mig för att försöka backa upp ur diket, vilket fungerade.

Det syns inte att jag vart i diket med bilen, men bromsarna fungerar inte. Fick motorbromsa mig hela vägen dit och tillbaka sedan, förmodligen hål i en bromsslang.


SUCK

Av Gasoline - 3 mars 2008 12:12

Nu är det dags för premiär, tjejen med bensin i blodet träder fram. En tokig brunette med stor näsa =) Hoppas ni fortsätter att läsa min blogg.

Av Gasoline - 3 mars 2008 10:50

Vart man än vänder sig i affären så ser man en text som låter typ "Mindre socker" "Mindre fett". Ok, jag hajar. Jätte bra och äta mindre fett och socker, men detta börjar gå över styr. Finns det någonstanns i affären där man inte hittar sådanna produkter, utom vid godiset? Det är helt galet! Ska man inte kunna tänka på vad man äter utan att det ska behöva stå på paketen?

Sverige och svenska folket har tydligen fått socker- och fettmani helt enkelt. Och vad vissa inte har fattat är att man blir inte smalare för att man äter mindre socker, eller mindre fett. För att binda fett måste man ha socker och tvärtt om. Dessutom så blir man inte hälsosammare utav att äta nyttigare och inte röra på sig, men enligt media räcker det tydligen med nyttigare mat, som oftast inte alls är så nyttigt. 

Vad tycker igentligen ni om det här?  

Av Gasoline - 3 mars 2008 10:03

förra veckan ringde det ifrån alhstrom och ville ha tag på älsklingen. Han ska få en provanställning där till första eller om det va sista augusti. Jag tycker verkligen att det är toppen.


I fredags va jag på pubben i stan i dalarna. Det va skit kul, tycker jag. Dansade en massa, men thes kille har fått för sig att jag gjorde mer än tillåtet när man har pojkvän. Men han får tro vad han vill, jag vet ju vad som är sant.


Tror mamma ska hämta mitt nya databord idag, hoppas hon gör det och att det få plats/gör sig bra i mitt rum, mitt rum är lixom 2x3m. Har oxå beställt ny mobil nu, efter typ 2,5 år och 1 år av krångel. Vi får se om jag blir lurad nu, men man kan ju alltid hoppas på det bästa.

Ovido - Quiz & Flashcards