Alla inlägg under juni 2008

Av Gasoline - 29 juni 2008 16:37

Igår va jag på LudvikaFesten, Joel körde och Jeffe, Teresia och Tobbe va med. Förvånansvärt så va Teresia och Tobbe sams hela kvällen, jag har aldrig umgåtts med dom utan att dom hyar bråkat. Men tur va väl det.


Dansade gjorde jag som vanligt, jag har till och med träningsvärk idag =P


Nej, ska åka hem och käka nu! So long.....

Av Gasoline - 28 juni 2008 12:52

Idag bär det av till Ludvika, Ludvika dagarna rättare sagt. Ja, det va ju inte många band som skulle spela idag, men det är ju alltid kul att få komma ut och träffa folk.


Ha det gött, för det ska jag. 

Av Gasoline - 27 juni 2008 15:24

Det va riktigt länge sedan jag red normalt, och för att vara ärlig så är jag inte en häst tjej längre, snarare garage tjej.
Idag fick jag då låna lillsyrrans sommarhäst som hon har lånat utav sin stödfamilj. Fick låna honom helt ensam på vilkoren att jag skötte allt själv, vilket jag gjorde. Jag hade planerat en LÅNG uteritt, men red typ 40 min =P Hästen va ju glad iaf.. Haha!


Har fixat en blogg åt "raggarklubben" jag är med i, Old Wheels. Den är under uppbyggnad, men om ni vill kolla in så kan ni alltid kolla: http://www.oldwheels.bloggagratis.se


Av Gasoline - 26 juni 2008 16:06

Min pojkväns faster är nog bland de läskigaste som finns, och för att inte säga så mycket så går hon på starka mediciner, vilket gör att hon kqan vara helt borta i skallen ibland.


Hur som helst, hon är ALLTID nere på byn när jag är där, jag fattar inte; hur mycke kan man vara på byn igentligen? Och eftersom jag tycker att hon är läskig så försöker jag undvika henne, och jag hoppas alltid på att hon är så borta i huvudet att hon inte ska se mig, vilket har fungerat nästan alla gånger.


Hur kan man vara så rädd för någon som är borta i skallen för det mesta? Ja, igentligen började det ju inte riktigt så. Min pojkvän kom som en idiot på icaperkeringen, kliver ut och ska gå in på ica då hon stoppar honom (Detta va första gången jag hade sett henne någonsinn, så jag visste ju inte vem det va) och då trodde jag att han fick skäll, för han stannade upp snabbt och fortsatte sedan att gå igen medans hon pratade.

När han hade gått in kollar hon på mig som sitter kvar i bilen och går fram till mig "Åhh, nej, vadför ska jag få skäll!? Det va ju inte jag som körde!" tänkte jag. Hon öppnar dörren och frågar ifall om jag är Tobbes flickvän "ja" svarar jag fundersamt.

Hon stänger bildörren och då trodde jag att hon skulle gå, istället sätter hon sig i baksätet och börjar snacka, mest för sig själv. När Tobbe kommer så ser han först inte henne, sedan kollar han bak, sedan på mig. Jag bara ryckte på axlarna.. Vi fick fråga många gånger vart hon ville ha skjuts innan vi fick något vettigt svar utav henne, och vi skjutsade hem henne medans hon satt därbak och snackade för sig själv.


Så jag har minna anledningar!

Av Gasoline - 22 juni 2008 19:05

Min familj har blivit jätteskum, seriöst! Detta är inte första gången jag bor hemifrån, och jag har bott hemifrån ett tag nu, men helt plötsligt så har mamma slutat klaga på allting, min syster är snäll och inte äckligt uppkäftig mot mig! Ja, vi kommer för första gången överänns med varandra, undra om det är så att hon har mognat och äntligen insett att det inte bara är alla andra det är fel på?!


Men allt är ju tyvärr inte bra hemma, min far har börjat druckit igen, jag är inte det minsta förvånad! Men men, om han vill va full så får han det, bara han ger fan i mig!


Av Gasoline - 17 juni 2008 21:35

Jag är student på gymnasiet och bor inte hemma, den ända inkomst jag har är studiebidrag och underhållsbidrag. Och seriöst, jag har inte råd att åka bil längre!


Jag lånar en bil utav min pojkvän, helt gratis, men soppan börjar bli på tok för dyr. Jag minns när jag fick min moppe, bensinen kostade strax över 10 kr. Jag är 18 nu, fick min moppe när jag va 15, dvs 3 år. Jag vet att man ska prioritera det man köper , underhåll och studiebidrag blir några kr, men inte nu på sommaren när man bara får underhåll. Jag har helt enkelt inte råd med att åka bil samt köpa mat, jag får helt enkelt välja. Jag väljer ju maten så klart, men vill ju oxå åka bil samt utnyttja mitt körkort nu när jag fått det, jag som gillar bilar så mycket.


Sommarjobb, nej, det fick jag inget. Fick ett evt erbjudande om att köra servisbussen, samt klippa gräsmattor med övriga personalen för 45 kr i timmen, i 6 veckor. Ja, det är ju alltid något, men jag tyckte det va lönlöst att ha samma jobb som förra året + en extrasyssla som jag inte fick en extra slant för. 


Får helt enkelt låta bli bilen...

Tobbes 850, bilen jag lånade innan.
Av Gasoline - 15 juni 2008 12:22

Va ju på bröllopsfest i Klacken igår, det va rätt kul. Eller ja, jag tappade bort minna nycklar och min kamera, men förhoppningsvis ligger dom i min fars bil. Tror att jag som vanligtvis dansade med allt och alla, eller jag är rätt säker på de för det gör jag jämt. Finns så mycket kul jag skulle kunna berätta men orkar inte skriva om det. Tex så stod jag och snackade med mor min over altanräcket, i buskarna stod jag, medans hon snackade med någon annan. Sedan sa hon "den här är min dotter", och just då snubblade jag på en kvist och försvann backom räcket =P



Fyllehund som sin mor? =P

Av Gasoline - 14 juni 2008 12:27

Fick sommarlov igår, fast jag igentligen slutade i torsdags, anledningen till detta va att jag skulle spela på 3ornas avslutning.


Ikväll ska jag på bröllop, kocken i Klacken ska gifta sig. Hinner inte gå på hans bröllop, då jag ska på möte för klubben, men jag ska iaf på festen efteråt.

Ovido - Quiz & Flashcards