Alla inlägg under december 2008

Av Gasoline - 25 december 2008 17:16

Julen vart så långt ifrån bra man kan komma. Pappa söp sig skitfull och somnade i sin lägenhet. Strax efter Kalle Anka kom han ner och gapade om att det va mitt fel att han hade missat det och att jag va en fet jävla kossa osv..


Sedan gick det bara utför.


Och jag blir så trött på min familj, varje dag får jag gräva ner minna känslor jag har jämtimot dom för att inte göra något som blir alldelles galet. Jag mår verkligen dåligt med dom, jag mår dåligt ut dom. Och inte blir det bättre att dom låter Liz göra som hon vill, nu ska hon tydligen ha MITT jobb för att köpa en systemkamera, så jag erbjöd henne nyårsafton, men det dög inte. Och till saken hör ju att hon faktiskt inte är arbetsmyndig! Men nej, hon ska tydligen ha hela mitt jobb. Hon tjänar 500 kr eller mer på en natt + att hon fick 500 kr utav pappa och lika mycket till av mormor. Så ifall hon tar nyårsafton så har hon då sin jävla systemkamera.


Men nej, aldrig att något duger och är tillräckligt för henne! Jag behöver pengarna bättre än henne, jag behöver hjälpa Tobbe mer med att köpa mat och annat sådant eftersom att han är arbetslös nu och jag i princip bor där. För jag får ju inga pengar utav mamma och pappa till mat, och jag får tydligen inte heller jobba ihop dom.


Så vad i helvete ska jag göra? Jag orkar helt enkelt inte längre...

Av Gasoline - 24 december 2008 11:29

Det är ju fan inte klokt, när jag för en gångs skull ser fram emot Julen så hinner jag inte mer än hem ifrån mitt nattjobb, sover en stund och så säger far att det inte blir något jobba, därav jag frågar vadför. "Det är plusgrader", visst, ellerhur, det är ju 4 - ute.


Så går jag ut på bd och kollar min systers nyaste bild "Jag ska jobba hela julen"..


Vadför kan jag inte få ha något ifred? Hon får ju allt utav pappa; pengar, kläder, moppe, bil. Och vad fan får jag, inte änns jobba ihop minna egna pengar, dessutom bor jag inte hemma och behöver pengar till att köpa mat, men det ger han till min lillasyster som bor hemma och får allt.


Jag blir bara så jävla förbannad. Dom har förstört min jul!

Av Gasoline - 21 december 2008 18:37

Jag har nu bestämt mig för att jag ska söka till bonde söker fru, jag har dammråtte farm och smuttstvätt gård =)


Av Gasoline - 21 december 2008 17:18

Fick post idag, sänt ifrån Kountry Korral Magazine, och jag tänkte att jag inte hade beställt något, men sedan mindes jag!



När jag va upp till Ejendals arena för att kolla på Jerry Lee Lewis så va det en killa som fotade mig som dessutom fottade för en tidning och jag undrade om jag fick vara med.



Och där va jag, i egen hög person.. Ser lite pluffsig ut, men det är grymt coolt att jag får vara med i något annat än NA, även om det inte är en spec stor tidning.


Av Gasoline - 17 december 2008 21:31

Nu har jag äntligen skaffat mig ett husdjur, han heter Fridolf och bor i en låda. Fridolf är en ovanligt tyst liten fågel och jag skulle ju kunna tro att han inte gör annat än att sover.

Eftersom jag inte får ha en död hamster, ingen katt eller något annat, så hör och häpna, jag fick ha en fågel! Han är bara lite mer livlös än andra fåglar.



Men helt seriöst, jag vill verkligen ha ett husdjur hemma, jag blir helt tokig utav att vara själv. Saknar att ha någon man kan pyssla om, något som låter och något som stör mig på natten när jag ska sova.

Av Gasoline - 14 december 2008 13:05

Jag blir så jävla förbannad på min karl! Han sitter och säger en sak ena dagen och sedan när vi diskuterar den saken lite senare så sitter han och säger att han inte sagt det.


Det gör mig så otroligt arg! Dessutom blir han arg för att jag säger att han har sagt det. Åhh, det är så svårt för er att förstå när jag inte riktigt vill skriva ut vad det är som har blivit sagt, måste tänka lite på mitt privatliv.

Av Gasoline - 14 december 2008 13:03

Igår va det deffenetivt inte min dag, jag menar det!


Det började med att min tand som tandläkaren har sabbat (lång historia), gick sönder.
När jag kom hem och skulle visa Tobbe så slant jag med fingret och rev upp hela undersidan av läppen så jag fick med mig en hel skinnflamsa ut.
Och inte nog med det, när jag skulle följa med Sussie ut i bilen för att hämta hennes sprit så ramla jag ikull.


Så nu drar jag slutsattsen utav att jag va onödigt klantig igår och att det inte var min dag.

Av Gasoline - 11 december 2008 19:54

Mitt i allt deprimerande som just nu händer runt i kring mig och i världen så finns ju alltid något som lyser upp min dag.


Som sagt så kulle jag ju vara hästvakt denna vecka, och hästen som jag inte alls brukar ha sköna och roliga ridturer på va helt underbar idag, och inte nog med det, hästen som oftast brukar vara lite grinig på mig gillade verkligen mig idag.


Jag tycker om denna häst, men idag har den helt enkelt vart underbar.




Ovido - Quiz & Flashcards