Alla inlägg under april 2008

Av Gasoline - 23 april 2008 20:55

Jag är så himla trött på min bortskämda syster! Nyss skulle mor vise henne en väg genom skogen upp till vårat grannsamhälle och jag ville följa med, men då satte hon igång och skrika om att hon inte ville ha med mig. WOT?! Och vadför inte det? Jag hade inte gjort ett skit, hade nyss kommit hem och packat lite saker jag ska ha med upp till Tobbe.


Tänkte att mor min skulle få tyst på den obotat bortskämda ungen, men icke! Jag fick stanna hemma "du åker ju bil hela dagarna" va hennes resonomang- Tror hon att jag är miljonär eller? Dessutom har jag ingen bil!

Och inte nog med det, jag får fan inte följa med någonstanns längre, dom åker till ludvika, linde och alla andra ställen som jag vill följa med till, utan att jag änns blir tillfrågad. Dom har grillparty på gården utan att säga något, verkar som att jag inte är en familjemedlem längre, bara för att jag sover på ett annat ställe. Jag är ju för fan här varje dag och hälsar på!


Nej, fy fan! Inte konstigt att man inte vill vara hemma när man aldrig får vara med och göra något, förutom nu i helgen när jag råkade komma så dax till grillandet varje dag. Dessutom är det ett jävla bråk så fort jag visar näsan innan för porten.


Blir bara få jävla ledsen!

Av Gasoline - 21 april 2008 19:29

Här om dagen tänkte jag gå in och köpa en dosa snus, trotts att jag har slutat. Och shit vad det har blivit dyrare sedan jag snusade!, men det va inte de jag tänkte skriva om.


Blir så grymt trött på att dom ALDRIG skriver ut priset på snusen, antar att det är för att dom ska kunna smyghöja. Tummen ner till sådanna saker! Och det är ju inte heller snus dom är dåliga på att sätta ut priset på.. Om affärerna vill att jag ska köpa måste dom ju oxå visa vad dom vill ha för det!

Av Gasoline - 15 april 2008 14:51

Fy fan vad läskigt; Inatt vaknade jag upp utav att jag hade ont i ögonen, trodde först att det skulle gå över, för ibland vaknar man ju upp och har det lite kärft i ögonen. Men det ville inte sluta.

Gick in på toaletten och tog ur minna linser och sköljde ur ögonen men det ville inte ge sig.

Så från strax före 3 på natten till typ halv 7 på morgonen kunde jag varken blunda eller ligga ner, för då sved det något så oerhört i ögonen, dessutom va jag tvungen att ha ljus till minna ögon.


Jag kan ju inte direkt påstå att jag har sovit mycket inatt, men nu har det gått över. Måste ju fått någon allergisk reaktion.

Av Gasoline - 9 april 2008 15:04

Har varit på Universitets sjukhuset Örebro idag och tog bussen hem ifrån Örebro. Vid stationen i Örebro stiger det på en kille och sätter sig en bit bort, framför mig, men innan Lindesberg flyttar han bak och sätter sig på andra sidan gången.


Han satt och kollade på mig, det märkte jag, och såg! Dessutom kunde han inte sitta still, vilket va lite störande. Men efter en stund satte han sig ner och satt still. Efter Storå märkte jag att han började härma mig; När jag sträckte på benen gjorde han oxå det, när jag la armarna i kors så gjorde han oxå det, grymt irriterande, men jag kunde inte låta bli och le, det va ju ändå rätt roligt om man tänker efter. Men det lilla lustiga va att han va typ 40 år, rolig snubbe!

Av Gasoline - 9 april 2008 14:59

Förut skrev jag om en bok "Jag överlevde!" och igår va författaren, Mietek, på besök i min gymnasieskola, så jag va och såg hans föredrag som för den delen tog 2,25 timmar. För er som inte vet så är han en av de överlevande från förintelselägren.


Då jag redan läst boken så visste jag ju oxå vad han hade och säga, men han berätta knappt hälften av det som stod i boken (tur att man läst den). Det va intressant att ha honom på besök och jag uppskattar att han hade mod och ork att berätta allt detta för oss. 


Tack Mietek Grocher

Av Gasoline - 8 april 2008 19:18

Eftersom pappa fick något ryck om att han skulle sälja Forden som jag hade ett tag så skulle jag plocka urhögtalarna idag + sterion. Jodå, allt gick fin fint tills jag kom till de två småhögtalarna där fram. Man va tvungen att skruva bort tröskeln för att komma åt plastbiten som högtalaren satt bakom.

När jag väl hade krånglat bort allt plast och ska börja skruva bort högtalarna så ha ena rostat fast och vill inte komma bort. Så jag bestämmer mig föratt börja med den andra och sedan fortsätta med den rostade skruven efter de.

Alla skruvar på den andra högtalarna gick att få ut med lite slit, men ena kabeln till högtalaren hade ärgat fast istället. Då bestämmde jag mig för att skita i det för dagen och gå in och kolla på bil.


Fanns en fräsch och snygg 240 i Ställdalen som jag ville köpa, så Tobbe ringde på den idag och hörde sig för. Allt va i toppskick och han ville ha 10.000 för den. Hmm, vet inte riktigt om jag har råd med det =( Men innan jag dör ska jag ha en 240 med tonade rutor!


  

Av Gasoline - 7 april 2008 18:20

Väder Per va i våran skola och hade föreläsning om klimatförändringen och lite så idag, höll på i lite mer än en timme.

Tycker att det va ett föredrag som vasevärt, men grejen va den att man knappt hörde vad han sa pga av alla fjortisar som inte kunde hålla käften och sitta still, många gick medans han prata.

Detta beteende tycker jag är respektlöst gentemot föreläsaren! Om man inte vill se föredraget, gå inte dit! Tycker folk borde lära sig lite hyffs, man gör bara inte så! 

Av Gasoline - 6 april 2008 14:43

Åkte hem till mor för att sitta vid datron en stund och för att umgås lite med fam osv. Då ber hon mig att hämta min syster som är i skogen med ett par kompisar och min hund, men eftersom jag inte får ha hunden i killens bil som jag lånar, så fick jag låna mors.


Ja, och inte nog med att avgasröret är obefintligt och den går som att kokt stryk, det är och som att sätta sig i ett föråd. Helt seriöst! Ok, hon förvarar inte saker i bilen men hon har allt där,det är knappt så att man få plats.Åka mammas bil? Nej tack, hoppas jag slipper det.

Ovido - Quiz & Flashcards