Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Gasoline - 9 mars 2008 21:37

Är det någon här ute i cybersverige som har hört talas om detta företag? www.netsuperstore.se ?

Beställde en mobil därifrån för någon vecka sedan och har betalat in pengarna men fick tillbaka meddelandet "restnoterat". Vadå?! Hmm, ja, har inte hört något mer. Antar att man har blivit lurad, eller?

Av Gasoline - 9 mars 2008 21:36

Kom på att jag i princip bara har skrivit dålig kritik i den här bloggen, så jag ska passa på och skriva något bra. Måste faktiskt passa på att berömma min mor för en gångs skull, vet inte vad det har tagit åt henne men hennes ständiga gapande har minskat. Tack mamma, du skapar en bättre miljö hemma och sparar lite på dinna barns öron =)





Av Gasoline - 9 mars 2008 16:10

Tidigare skrev jag om boken som min lillasyrra hade köpt av en föreläsare som va på besök i hennes skola, en föredetta konsentrationsfånge. Läste ut den igår, och deffenetivt en läsvärd bok där man lär sig mycket om det olika grupperna, som tex Gestapo, SS-männen och SA-männen.


Hela hans familj dog under förintelsen och han själv överlevde. Blev flyttad till Sverige och arbetade hårt och älskade att vara här. Träffade sin drömkvinna, gifte sig och fick barn. Senare emigrerade de till USA till några utav hans släktingar men USA var rena plågan. Som han beskrev det va det som att flytta in i ett "friare konsentrationsläger", husen beskrevs på samma sätt som han beskrev dom ifrån konsentrationslägren, fullt i ohyra osv. Efter en tid vart deras dotter sjuk som va lite mer än över året, amrekanerna lurade dom på pengar och va oärliga. De bestämde sig för att flytta tillbaka och fick ännu en dotter. Hans hustru Ester gick tyvär bort -91 i canser.

Av Gasoline - 9 mars 2008 15:03

Jag har hittat ett kaninungeskelett som hade ramlat ut ur kroppen på en kanin. Jag tror att det var en pappakanin för den var ganska vissen o tråkig. / Line 6 år.

Utseendet spelar ingen roll. Se på mig, jag är jättesnygg men har ändå ingen att gifta mig med. /Brian 7 år.


Folk som är förälskade håller varandra i händerna så att inte ringarna ramlar av. För de kostar mycket pengar. / Tine 7 år

När man blir gammal får man en liten kropp med mycket skinn. Man blir som en liten sophög om man ramlar ihop. / Olivia 8 år.

Om man inte kan få barn kan läkaren göra ett i provrör. Men de flesta barn är gjorda med vanliga rör. /Fred 7 år

När man gifter sig får man inte skratta. Och så får man inte säga nej. /Cathrine 5år

Det är inte säkert att man vill gifta sig med vem som helst. Det är inte säkert att man vill klä av sig heller. /Linn 7 år

Håret blir grått för att hjärncellerna skrumpnar ihop. /Erland 6 år

Gamla tanter tycker om att se nakna män, de vill bara inte erkänna det när han frågar. /Tone 7 år

Kejsarsnitt betyder att man skär ut babyn genom nödutgången. /Martina 6 år

Min pappa säger att min mamma är medvetslös när hon handlar kläder. /Marion   6 år

Min mamma är i alla fall väldigt söt, för hon har så väldigt långa tuttar. /Mia 4 år

Man kan inte rå för hur man ser ut. Det får Gud ta på sig skulden för. /Hassan 6 år

Farmor tycker inte om att sola toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga. / Stina 6 år

Farfar är ordblind. Det vill säga, han förstår bara orden när vi skriker dem i örat på honom. Om vi skriver dem blir han ett frågetecken. / Marianne 7 år

Morfar är så gammal att han inte längre kommer ihåg varför han tycker om kvinnor. / Tore 7 år

En svärmor är straffet man får när man gifter sig med någon man inte känner. / Per 7 år


Av Gasoline - 9 mars 2008 12:46

Igår skrev jag om min "kära" eller inte så kära mor säger att jag ska betala för mig hemma. Grejen är den att jag pluggar och behöver köpa studiematerial ibland, dessutom så har jag, innan jag fyllde 18 år och fick mitt underhållsbidrag, redan betalat för allt här hemma som är till mig, förutom mat. Dvs att jag har betalat alla minna kläder, tamponger, smink, saker som behövs till mitt rum, shampoo, nöjen. Ja, allt förutom maten, även om jag ofta köper mat.

Ovido - Quiz & Flashcards