Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Livet leker

Av Gasoline - 30 oktober 2007 08:55

Har inte orkat skrivit något om helgen, men ska göra en kortfattad text här, om de går?!


På fredagen åkte jag till Ludvika med fwr, cli och bae och festade.. Så mycket fest vart det inte. Jag fixade in oss på en fest med en massa killar, men vi gick ganska snabbt, då killens tjej som bodde där snart skulle komma hem och bli grinig. Sedan gick vi hem till fwrs gamla flirt, men där satt dom bara vid datorn. Så vi drog ner till Mc Donalds och väntade på skjuts hem.
När jag kom hem så fortsatte jag att festa, träffade jro och han hängde med mig hem som vanligt.

På Lördagen trodde jag att allt skulle bli lungt, men syrrans ex ringde och ville att jag skulle komma över till garaget och hålla hans bror och hans kompis sällskap, så det gjorde jag. Vi möttes på stigen mellan hans husvagn och mitt hus (gamla järnvägen) då jag inte vågar gå där själv. Där bjöd han på sprit och när jag kom hem va jag full som en spruta..

Söndag.. Hmm?! Vad hände igentligen då? Jag va nog mest bara hemma. Åkte till marieberg med mor och the mamma, köpte inget fast jag igentligen behöver en massa saker. Senare på kvällen drog jag övertill den där kompisen igen. När jag stod och väntade på honom där vid järnvägen så hörde jag ett kraffsande ljud komma imot mig i rasande takt, så jag trodde det va min katt (han brukar komma springandes om han är ute och får syn på mig). Sedan ser jag att dte är något vitt och det är ju min katt, det kom närmare och då ser jag att det är inte bara vitt och svart utan grått oxå. Ja, alltså en grävling som kommer springandes emot mig. Jag får självklart panik och funderar på om jag ska stå kvar eller om jag ska springa. När han är några meter ifrån mig så fick jag lite förnuft i hjärnan och kommer på att dom är ju skit farliga!, så jag sätter igång och springer, strax där efter får grävlingen antagligen syn på mig och drar åt andra hållet, då slutar jag springa och går tillbaka till stigen. Då kommer grävlingen springandes tillbaka och jag springer iväg en gång till och då vänder den och springer in i skogen, och som tur va såg jag inte han nå mer.. Jag va rätt skraj =P En kort tid därefter kom min kompis.
Hos honom satt dom och drack, men i söndags skulle jag hålla fred på mig. Dom skrämde upp mig med en massa spökhistorier och att grävlingen skulle dyka upp på den mörka stigen igen, så min kompis fick följa med mig ända hem!

Igår, måndag. Då va jag till Örebro och handlade, köpte ett par byxor, en bh och en skjorta. Ångrar inget utav köpen. Igår insåg jag oxå att min cykel som jag hade ställt vid stationen i fredags tydligen va stulen =(

Sedan i torsdags tror jag, har jag snackat med en kille som jag träffade för 4 år sedan. Han är tyvärr 10 år äldre än mig, men men. Ska inte skaffa barn med honom som tur är =P Eftersom det va ett tag sedan jag träffade honom så kommer jag inte ihåg så mycket av honom. Men han verkade rätt rolig! Ska träffa honom idag, ska väl åka hem till honom tror jag, jag kanske sover över där. Vi får se vad som händer. Skvallrar senare ;)


Ha det bra och ta vara på er!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gasoline - 22 november 2010 15:09

Hade helt glömt bort denna blogg för en stund! Nu "hittade" jag den iaf igen, och vill meddela att jag nu bloggar på annat håll. Kolla gärna in där!   http://gasoline.bloggplatsen.se   Senaste inläggen Hemma från Classic Car Week ...

Av Gasoline - 19 mars 2009 21:50

Har ju sagt det förut, men nu känns det iaf som att jag är ett steg närmare ett svar. Ringde i onsdags till opertionsansvarig sjuksköterska och berättade att det va jobbigt att inte veta om man änns kan planera sin student, så jag fick hennes direktn...

Av Gasoline - 10 mars 2009 14:33

Skulle till T-läkaren idag och inte fanns det någonstanns att parkera, för att folk måste parkera så tokigt så att dom står på 2 platser var. Visst, skulle nog fått in min Volvo emmellan några utav bilarna, men då skulle jag inte ha kommit ut iställe...

Av Gasoline - 2 mars 2009 11:28

Har ringt runt till massa olika nr som ska gå till avdelningar på både Örebro och Linköpings sjukhus, och idag äntligen fick jag veta något nytt. Jag är tydligen inbokad på något någong gång i April, när hur och var vet jag inte, vet inte änns vad so...

Av Gasoline - 17 februari 2009 12:24

Drömmen va så konstig, farmors hus brinner och så hör jag någon som skriker "Farmor har brunnit upp, farmor har brunnit upp!"     Jag var bara 9 år gammal och året va 1999, och drygt en vecka senare efter denna dröm blir jag väckt av min lilla syster...

Ovido - Quiz & Flashcards