Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Gasoline - 15 oktober 2007 20:09

Har varit i skolan idag, vilket jag är de flesta dagar. Hände inget spec, några grupper spelade upp några scener ur shake spears (eller hur fan det stavas) pjäser, några va faktiskt rätt skoj. Skällde lite på min MA lärare, då det är hans fel att jag inte fickar matten (han skickade mig inte till ÖSK när jag sa redan från början att jag inte skulle fixa det annars, så nu ligger jag 1 ½ termin efter) och han skulle försöka fixa det, vilket jag verkligen hoppas.

Kom hem tidigt idag, slapp KH, skönt, då jag redan är klar med det jag ska göra. Kollade lite på tven och tog en power nap och då fingde teh och frågade om jag ville käka med henne, så jag stack upp till henne och åt tillsammans med henne. Gick ner till mig igen, ladda ner lite skön rockabilly musik, kollade på hitta hem och nu sitter jag här..

Har sökt lite ovanligt mycket på orden rockabilly, raggare osv på senaste tiden. Har kommit på att vi "motorburna ungdommar" (vilket raggare vetyder) inte är spec poppis nu förtiden heller utav folket. Hittar en massa skit, antar att det är för att de bara stött på en massa blöjisraggare. Synd tycker jag verkligen, tycker "vi raggare" har en ovanligt bra gemensamskap än de flesta andra stilar. Vadför är jag född 50 år för sent?

Längtar verkligen till nästa sommar, även om jag inte gillar sommaren i sig. Jag hoppas att jag då fått körkort, och då blir det åka av. Då är inte jag och familjens jenkare hemma så ofta. Huvudsakligen MÅSTE jag på Power Big Meet och Classic Car Week, sen ska man ju så klart på den gamla hederliga Linde Vårmönstring. Sen ska jag på bilsemester i sverige, åka land och rike runt i min fula lilla bil, om ekonomin tillåter =P
Dessutom längtar jag tills snön kommer, jag hoppas på att få samma jobb som förra året under minna lediga dagar osv. Jag frågade bossen och det lät inte helt omöjligt, jag är ju trotts allt duktig på det jag gör, iaf när jag jobbade där.

Imorgon är det studiedag, ska ge min moppe lite kärlek. Om jag får igång den så ska jag åka en liten vända innan jag ställer in den för vintern. Annars så blir det till att börja mecka direkt. Tanken behövs rensas iaf, då jag tror att det är en av anledningarna till att moppen startar trögt =(
Sen måste jag städa och byta lakan i min säng.  

Har redan börjat fundera på vad jag ska göra i helgen, så jag inte står där på fredag och inte har något att göra. Jag vill verkligen skaffa mig ett liv och få saker att göra!

Keep On Bopping gott fölk!

Och medans ni ändå har tittat in så kan ni väl skriva en liten komentar eller rösta? Skulle bli så glad då =)

Av Gasoline - 15 oktober 2007 16:14

She put him out like the burnin' end of a midnight cigarette
She broke his heart he spent his whole life tryin' to forget
We watched him drink his pain away a little at a time
But he never could get drunk enough to get her off his mind
Until the night


He put that bottle to his head and pulled the trigger
And finally drank away her memory
Life is short but this time it was bigger
Than the strength he had to get up off his knees
We found him with his face down in the pillow
With a note that said I'll love her till I die
And when we buried him beneath the willow
The angels sang a whiskey lullaby

The rumors flew but nobody knew how much she blamed herself
For years and years she tried to hide the whiskey on her breath
She finally drank her pain away a little at a time
But she never could get drunk enough to get him off her mind
Until the night

She put that bottle to her head and pulled the trigger
And finally drank away his memory
Life is short but this time it was bigger
Than the strength she had to get up off her knees
We found her with her face down in the pillow
Clinging to his picture for dear life
We laid her next to him beneath the willow
While the angels sang a whiskey lullaby

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards