Direktlänk till inlägg 26 juni 2008

Min pojkväns faster

Av Gasoline - 26 juni 2008 16:06

Min pojkväns faster är nog bland de läskigaste som finns, och för att inte säga så mycket så går hon på starka mediciner, vilket gör att hon kqan vara helt borta i skallen ibland.


Hur som helst, hon är ALLTID nere på byn när jag är där, jag fattar inte; hur mycke kan man vara på byn igentligen? Och eftersom jag tycker att hon är läskig så försöker jag undvika henne, och jag hoppas alltid på att hon är så borta i huvudet att hon inte ska se mig, vilket har fungerat nästan alla gånger.


Hur kan man vara så rädd för någon som är borta i skallen för det mesta? Ja, igentligen började det ju inte riktigt så. Min pojkvän kom som en idiot på icaperkeringen, kliver ut och ska gå in på ica då hon stoppar honom (Detta va första gången jag hade sett henne någonsinn, så jag visste ju inte vem det va) och då trodde jag att han fick skäll, för han stannade upp snabbt och fortsatte sedan att gå igen medans hon pratade.

När han hade gått in kollar hon på mig som sitter kvar i bilen och går fram till mig "Åhh, nej, vadför ska jag få skäll!? Det va ju inte jag som körde!" tänkte jag. Hon öppnar dörren och frågar ifall om jag är Tobbes flickvän "ja" svarar jag fundersamt.

Hon stänger bildörren och då trodde jag att hon skulle gå, istället sätter hon sig i baksätet och börjar snacka, mest för sig själv. När Tobbe kommer så ser han först inte henne, sedan kollar han bak, sedan på mig. Jag bara ryckte på axlarna.. Vi fick fråga många gånger vart hon ville ha skjuts innan vi fick något vettigt svar utav henne, och vi skjutsade hem henne medans hon satt därbak och snackade för sig själv.


Så jag har minna anledningar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gasoline - 22 november 2010 15:09

Hade helt glömt bort denna blogg för en stund! Nu "hittade" jag den iaf igen, och vill meddela att jag nu bloggar på annat håll. Kolla gärna in där!   http://gasoline.bloggplatsen.se   Senaste inläggen Hemma från Classic Car Week ...

Av Gasoline - 19 mars 2009 21:50

Har ju sagt det förut, men nu känns det iaf som att jag är ett steg närmare ett svar. Ringde i onsdags till opertionsansvarig sjuksköterska och berättade att det va jobbigt att inte veta om man änns kan planera sin student, så jag fick hennes direktn...

Av Gasoline - 10 mars 2009 14:33

Skulle till T-läkaren idag och inte fanns det någonstanns att parkera, för att folk måste parkera så tokigt så att dom står på 2 platser var. Visst, skulle nog fått in min Volvo emmellan några utav bilarna, men då skulle jag inte ha kommit ut iställe...

Av Gasoline - 2 mars 2009 11:28

Har ringt runt till massa olika nr som ska gå till avdelningar på både Örebro och Linköpings sjukhus, och idag äntligen fick jag veta något nytt. Jag är tydligen inbokad på något någong gång i April, när hur och var vet jag inte, vet inte änns vad so...

Av Gasoline - 17 februari 2009 12:24

Drömmen va så konstig, farmors hus brinner och så hör jag någon som skriker "Farmor har brunnit upp, farmor har brunnit upp!"     Jag var bara 9 år gammal och året va 1999, och drygt en vecka senare efter denna dröm blir jag väckt av min lilla syster...

Ovido - Quiz & Flashcards